دوستی چیست؟(ده فرمان دوستی 8)


عشق گم شده

بخش بهتر زندگی هر فرد متشکل از دوستی های اوست.(آبراهام اینکلن)


دوستی چیست؟


طبق تعریف فرهنگ لغت،معنی دوستی"وابستگی به یک شخص که بر خواسته از یک خیر خواهی و احترام متقابل است."می باشد آیا ارزیابی دقیقی از مفهوم دوستی نیست؟

متاسفانه خیلی وقتها اکثر ما عکس این معنا عمل می کنیم.

احترام متقابل به معنای احترام به نظرات دیگران می باشد،نه صرفا تحمل دیگران.


و این به معنای تایید و حمایت از آرزوها و رویاهای دیگران است نه مهار و محدود کردن دیگران بدلیل وحشتمان از اینکه مبادا از ما پیش بیافتند و ما را پشت سر جا بگذارند دوستی آرزویی بجز خواستن بهترین ها برای آنها نیست و می دانیم آنها نیز همین آرزو را برای ما دارند.


دوستی یک حقیقت است نه یک نمایش
.و این بدان معنی است که هر آنچه را ما در مورد دوستان خود چه در حضورشان و چه در غیبت شان می گوییم آنقدر مناسب باشد که بتوانیم در یک نوشته یا یک نطق در یک مهمانی و در حضور جمع عنوان کنیم.



دوستان همچنین بخاطر یکدیگر به روی تشک کشتی می روند(به مبارزه می پردازند).



آنها حرفهای شما را می پذیرند و شک نمی کنند و اگر به چیزی شک کردند احتمال بی گناهی شما را می دهند.آنها نه فقط شما را هنگامی که اشتباهی از شما سر می زند،می بخشند بلکه درک می کنند که چرا آن اشتباه از شما سر زده است.


دوستی فقط مقطعی از زمان نیست.دوستان 24 ساعت هر روز هفته دوست ما هستند.هنگامیکه ناراحتیم تسلی بخش ما هستند و هنگامیکه می دانند یک لبخند نوید بخش برای ما مفید است با ما می خندند و زمانیکه دیگران ما را ترک کرده و تنها می گذارند در کنار ما می مانند.دوستی خودخواهی نیست.استحکام دارد و بیش از هر چیز دیگری واقعی است.



دوستی ها حساس و آسیب پذیر هستند و همچنین در مقابل هر چیز گرانبها و آسیب پذیر دیگر نیازمند توجه بسیار به نگهداری می باشند.(رندولف و بورن)



ده فرمان دوستی
مارتا بولتون
ترجمه ی alimw


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 26 تير 1391برچسب:دوستي چيست؟,هدف از دوستي چيست؟,باچه كسي دوست شويم؟,ساعت 9:36 توسط alimw| |


Power By: LoxBlog.Com